Perşembe, Mayıs 11, 2006

Farklı Bir Taze Fasulye (Darehvili)


Taze fasulyeyi çok severim, z.yağlı yemekler arasında favorilerimdendir.. Özellikle de yazın salça konulmadan mis gibi domateslerle pişirildiğinde sofralarımızın baş tacıdır.. Bu da farklı ve benim çok sevdiğim bir versiyonu..
1/2 kg. taze fasulye, 1 baş kuru soğan, 1 yk domates salçası ve arzu ettiğiniz kadar tuz, z.yağı ile pişirdiğiniz taze fasulyenize, ocaktan almadan önce 1 yk kavrulmuş mısır unu, 2-3 yk kuru reyhan ve 1 kaseye yakın taze ve incecik doğranmış pırasayı ekliyorsunuz.. 1-2 defa alt-üst ettikten sonra ılık veya soğuk olarak afiyetle yiyebilirsiniz..
NOT: Ben evde kalmadığı için mısır unu eklemedim.. Ayrıca bizim bu yemekte kullandığımız reyhan mor reyhan değil, diğer reyhan.. Açıkçası diğer reyhana bir isim veriliyor mu bilmiyorum.. Ben iki cinsini de İstanbul'daki semt pazarlarında bulabiliyorum tazeyken.. Bizde bazı yemeklerde ve bazen salatalarda fazlasıyla kullanıldığı için annemin bahçesinin bir köşesinde mutlaka yerini alır reyhan saksıları.. Ve kışın tazesini bulamayacağımız için kurutulup, kışın kullanmak üzere stoklanır..

Hiç yorum yok: