Cumartesi, Mayıs 27, 2006

Bulgurlu Salata ve Yulaflı Sandviç Bisküvi


Havalar geç kararmaya başladığında inanılmaz mutlu oluyorum.. Her zaman gecedense gündüzleri sevmişimdir.. Havanın sıcak-soğuk olmasındansa, aydınlık olması önemlidir benim için.. Güneşli havalarda inanılmaz bir neşe kaplıyor benliğimi... Tabii havaların geç kararmasının yaz aylarında ayrı bir artısı var benim için, o da semt pazarlarının geç toplanması..

Yaza doğru Salı ve Cuma günleri işten 19:00 yerine 18:15-18:30 gibi çıkıyor, Taksim den Kadıköy'e en kestirme yollardan ilerliyor ve semt pazarına uğruyorum.. (Kadıköy de kurulan Salı ve Cuma pazarları) Salı günü uzun zamandır ilk defa semt pazarına (Salı Pazarı) uğradım... Pırıl pırıldı tüm sebze ve meyveler.. Taptaze kıvırcıklar, akdeniz yeşillikleri,naneler, tereler, dereotları, kiraz domatesler, salkım domatesler ve daha neler neler.. Kısacası her pazar maceramdan sonra, almam gerekenden fazlasını almış olarak eve geri dönüyorum...

Salı günü bir sürü sebze almışken (ve de hafif yollu bir diyet programı uygulamaya çalışıyorken) akşam için salata hazırladım kendime.. Ekmek yemek istemediğim için de bulgur ekledim.. O kadar hoşuma gitti ki (ve o kadar da çabuk hazırlanıyor ki) ertesi günün akşamında da aynı salata vardı önümde..

1 fincan ince bulgurun (esmer bulgur kullandım ben) üzerine çıkacak kadar sıcak su ekleyip bulgurun şişmesini ve yumuşamasını beklerken, kıvırcık ve akdeniz yeşilliklerini salata tabağına bolca doğrayıp üzerine çok az sızma z.yağı, limon ekleyip, deniz tuzu serpiştirdim.. Bulguru salataya eklemeden nar ekşisi, limon ve sızma z.yağı, az pul biber, deniz tuzu ekledim ve iyice karıştırdım.. İçine incecik doğranmış tere ve taze nane ekleyip yeşilliklerin üzerine boca ettim.. Bir-iki kiraz domates ekledikten sonra da afiyetle yedim..



Dün akşam da 'kurabiye mi yapsam, kek mi' diye düşünürken ne zamandır Zeytin Ağacı'nda görüp de yapmak istediğim yulaflı bisküvilerin tarifi gözüme çarptı buzdolabının üstünde..
Bu leziz bisküvilerin sadece çok az bir kısmını sandviç şeklinde yaptım.. Aslı'nın verdiği tarife sadık kaldım, çok şekerli tatlardan hoşlanmadığım için şeker miktarını ben de azalttım.. Sadece nugat tarifi yerine, bitter çikolatayı benmari usulü eritip içine çok az kaymak ekledim ve bu karışımı sürdüm sandviç olanların arasına..
Çok leziz ve sağlıklı olan bu bisküvilerin nugatlı olanlarında, çokoprensi andıran bir lezzet var, katkı maddeli bir çok bisküviye göre gönül rahatlığıyla çocuklara yedirebileceğiniz bir lezzet.. (Sadece küçük çocuklara değil, büyük çocuklara da:)


Tabii çoğunluğu sade oldu Yulaflı Bisküvilerin, onlarda sabahları bir bardak süt ile birlikte tüketilecekler...

Hiç yorum yok: