Salı, Ağustos 15, 2006

Yemek #13: Salatalar

Soya Soslu Pirinç Salatası
Her yemek etkinliği belirlendikten sonra o etkinlik için özel, yeni bir tarif denemek istiyorum ama ya fırsat bulamıyorum ya da fotoğraflayamadan tüketmiş oluyoruz.. Etkinlik seçimi ve ev sahipliği için Şeyma'ya çok teşekkür ediyorum.. Zira salatasız bir sofra düşünemediğim gibi bazen önümde yemek üzere sadece salata oluyor:)
Nihayetinde bu etkinlik için de farklı bir lezzet deneyemedim, denedim resimleyemedim.. Üstelik işten geç geldiğimiz için bahardan bu yana çoğunlukla eşim meyve+peynir, bense salata çeşitleri yediğimiz halde.. Dün akşam eve 21:00 civarında varınca hafif ama doyurucu birşeyler yeme arayışında iken pirinç salatası yaptım.. Farklı bir tarif mi hayır ama yine de paylaşmak istedim..


Malzemeler:
1 çay fincanı pirinç (ben jasmine pirinç kullandım)
1/2 demet dereotu
2 adet kırmızı biber
3-4 adet yeşil biber
1-2 yemek kaşığı kapari
1 adet rendelenmiş havuç
Soya sosu
Zeytinyağı
1 adet limon

Öncelikle pirinçler suda haşlanır ve bu arada diğer malzemeler doğranır.. Pirinçler haşlanırken Prison Break'ın tekrar bölümlerinden birini seyretmeye dalmış olduğumdan pirinçlerimi lapa olmadan bir önceki aşamada kurtardım maalesef:( Şahsen pirinçlerin biraz daha diri kalmalarını tercih ederdim.. Pirinçleri süzgeçe alıp soğuk sudan geçirdikten sonra tüm malzemeyi ekliyor, pirinçleri ezmeden iyice karıştırıp afiyetle yiyoruz..
* Ben soya sosunun tadını sevdiğimden ve baskın olmasından hoşlandığımdan dolayı salataya tuz eklemedim ve soya sosunu bol tuttum.. Siz hafif hissedilir olmasından hoşlanıyor iseniz soya sosunu az tutun ve damak tadınıza göre tuz ekleyin.. Afiyet olsun..

Bu arada M. Sabri Koz'un 'Yemek Kitabı' ndan Maş Piyazı tarifini denedim ama onu muhtemelen ya yarın ya da sonraki gün ekleyebileceğim.. Eğer henüz bu leziz ve sevimli yeşil fasulyecikleri denemediyseniz mutlaka damak tadınıza uyacak bir tarifi deneyin..

Eğer salatayı tek başına yiyeceksem (ki akşamları eve geliş saatimizden dolayı çoğunlukla öyle oluyor) bakliyat, bulgur, pirinç, makarna eklenen salataları tercih ediyorum.. Daha önce yayınladığım ama çok sevdiğim bulgurlu salatayı da Salata Ye etkinliği ile tekrar etmiş olayım.. Tarif burada, afiyet olsun...


2 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık bugün gördüm bloğunuzu salatalar da enfes görünüyor

Zeynep dedi ki...

Teşekkür ederim dileks.. Senin salatan da enfes görünüyor, ellerine sağlık..